Transakcijska analiza v učilnici – 2. stopnja (nadaljevalna skupina) – Izobraževanje je v KATIS-u

Vljudno vabljeni k prijavi na izobraževanje

PROGRAM OSEBNEGA RAZVOJA ZA UČITELJE – TRANSAKCIJSKA ANALIZA V UČILNICI 

(2. stopnja – nadaljevalna skupina)

Transakcijska analiza je psihoterapevtska smer s svojo teorijo komunikacije, ki je zelo uporabna na področju dela s timi, odlično pa jo je mogoče aplicirati tudi na šolsko okolje. Poglobljeno, skozi veliko praktičnih vaj, bomo obravnavali osnovne principe Transakcijske analize, s čemer bodo udeleženci osebnostno rastli, izboljšali svojo komunikacijo in na vedenje ljudi, s katerimi se vsakodnevno srečujejo, pogledali še iz drugačne plati, kot so to morda počeli do sedaj.

Vse, ki ste se s transakcijsko analizo že srečali, bodisi na naših izobraževanjih, bodisi na katerem drugem izobraževanju vabimo, da se priključite nadaljevalni skupini Transakcijska analiza v učilnici.

Opravljena prva stopnja izobraževanja NI pogoj (je pa seveda priporočljivo), za obiskovanje nadaljevalne skupine. Pogoj je le, da imate osnovno znanje s področja transakcijske analiza (ego stanja, življenjski scenarij, referenčni okvir, …). Če o transakcijski analizi in njeni aplikaciji v šolskem okolju ne veste veliko, vam vsekakor priporočamo, da se najprej udeležite prve stopnje izobraževanja Transakcijska analiza v učilnici.

 

KAKO BO POTEKALO IZOBRAŽEVANJE?

Srečevali se bomo enkrat mesečno, v živo v Kopru, za vse tiste, ki se vseh srečanj ne boste mogli udeležiti v živo, pa je na voljo udeležba na izobraževanju tudi preko Zooma. Srečanja bodo torej potekala v hibridni obliki, da vam kar se da olajšamo možnost udeležbe.

Srečevali se bomo od septembra do junija, od 9. do 13. ure.

S prijavo na izobraževanje se avtomatsko prijavite na vsa srečanja. Gre za celovito izobraževanje, znanje bomo nadgrajevali iz srečanja v srečanje. Veliko bomo izhajali iz vaših izkušenj, aktualnih tematik in izzivov s katerimi se srečujete, zato bomo oblikovali zaprto skupino. S tem bomo oblikovali zaupen prostor znotraj katerega boste lahko delili svoja mnenja, izkušnje in dileme.

Prvič se bomo srečali 24.9.2022. Nadaljevali bomo 5.11.2022 in 3.12.2022.

O terminih preostalih srečanj se bomo skupaj dogovorili naknadno. 

 

KATERE VSEBINE BOMO POGLOBLJENO OBRAVNAVALI?

Vsako srečanje bo obsegalo del, ki bo bolj teoretično naravnan in del v katerem se bomo posvetili vašim vprašanjem in situacijam v katerih ste trenutno. Želiva si, da bi na srečanjih izhajali tudi iz vaših primerov, vprašanj in razmišljanj, zato bodo srečanja zasnovana zelo interaktivno.

 

Čustva

  • Osnove različnih čustvenih stanj, za lažje razumevanje našega vedenja in vedenja otrok.
  • Kako z vzgojo in našimi odzivi na otrokovo vedenje vplivamo na njegovo čustvovanje.
  • Potlačena čustva (zakaj pride do potlačevanja čustev in na kakšen način).
  • Reket čustva (kaj so, kako jih prepoznamo v komunikaciji z drugimi, posebno z otroki in mladostniki, kako se razlikujejo od avtentičnih čustev).
  • Anksioznost med otroki in mladostniki (kaj je v ozadju otrokove/mladostnikove anksioznosti, zakaj je ta pojav vse pogostejši, kaj lahko naredimo glede tega). 

 

Igre 

  • Kaj so igre, ki jih igramo v odnosih? 
  • Kako potekajo igre, na kakšen način sodelujemo v njih?
  • Zakaj se vedno znova znajdemo kot igralci v enih in istih igrah?
  • Kaj lahko naredimo, da v odnosih z drugimi ne sodelujemo v igrah?
  • Najpogostejše igre v šolskem okolju. 
  • Kaj je to dramski trikotnik in kako izstopiti iz njega?

 

Prepovedi, zapovedi in driverji

  • Kaj je v ozadju našega vedenja? Zakaj se nam včasih zdi, da nas nekaj “sili”, “vleče” k temu, da nekaj počnemo? 
  • Zakaj so spremembe tako zelo težke? 
  • Zakaj si nekaterih stvari v življenju enostavno ne dovolimo?
  • Zakaj so nekateri ljudje neprestano nezadovoljni in nesrečni? 
  • Zakaj so nekateri ljudje zelo težko spontani, sproščeni, neobremenjeni?
  • Zakaj so si naši odnosi vedno precej podobni med seboj? Včasih se tudi zaključijo na en in isti način. 
  • Kaj je v ozadju tega, da se nam zdi, kot da včasih delujemo pod neko nevidno prisilo, npr. “nujno moram še to dokončati”, “nujno moram počistiti hišo, ker je sobota”, “moram v službo, čeprav se zelo slabo počutim”, “čeprav me obremenjuje, bom to naredila”, “ostala bom v tej službi, čeprav sem nesrečna” … 

 

Življenjski scenarij 

  • Kaj je življenjski scenarij?
  • Kdaj in kako nastane?
  • Kako življenjski scenarij vpliva na potek našega življenja? 
  • Kako lahko življenjski scenarij spremenimo, če se za to odločimo?
  • Kako prepoznamo kakšen življenjski scenarij je oblikoval učenec? 

 

Uporaba Transakcijske analize z učenci 

  • Učinkovita pohvala in kritika v razredu.
  • Kako pohvaliti in kritizirati otroka tako, da ob tem krepimo njegovo pozitivno samopodobo? 
  • Zakaj nekateri ljudje ne znajo sprejeti kritike? 
  • Kaj je “odpisovanje osebe” in zakaj s tem pomembno vplivamo na posameznikovo samozavest. 
  • Kako lahko spoznanja TA uporabimo v razredu in pri individualnem delu z učenci.

 

IZVAJALKI IZOBRAŽEVANJ BOVA …

 

Neva Strel Pletikos, pedagoginja in profesorica sociologije, asistentka na Pedagoški fakulteti v Kopru, specializantka psihoterapevtske smeri Transakcijska analiza pri Zoranu Milivojeviću, Coach iz področja Nevrolingvističnega programiranja, Praktik s področja teorije izbire in že več kot 25 let svetovalna delavka na osnovni šoli.

Moja strast je že vrsto let delo z mladimi. Svojo poklicno pot sem začela z delom v takratni t.i. “gluhonemnici”. Kaj kmalu sem spoznala, da učinkovito in kvalitetno delo z mladimi zahteva nenehno strokovno izpopolnjevanje. Po zaposlitvi v svetovalni službi na osnovni šoli sem se odločila, da se vključim v izobraževanje iz psihoterapevtske smeri Transakcijska analiza pri dr. Zoranu Milivojeviću. Predvsem zato, ker verjamem, da moramo najprej poskrbeti za to, da se počutimo dobro v svoji koži, da bi lahko pomagali drugim. Izobraževanje iz Transakcijske analize je bilo prav to – orodje, ki ji je pomagalo osebno rasti, izboljšati svoje odnose, se naučiti učinkovitejših reakcij v vsakodnevnih interakcijah z najrazličnejšimi ljudmi in nenazadnje bolje razumeti ljudi s katerimi dela. Znanja iz področja Transakcijske analize, NLP in teorije izbire so mi pomagala tudi pri soočanju z izčrpanostjo in utrujenostjo zaradi sočutja, kot danes pojmujemo ta pojav – utrujenost zaradi vsakodnevnega fokusa na težave in stiske drugih. Delo z ljudmi namreč zahteva celega človeka, jaz pa sem si želela biti cel človek tudi doma, s svojo družino. 

 

Kim Pletikos Pucer, magistrica psihologije, specializantka psihoterapevtske smeri Transakcijska analiza pri dr. Zoranu Milivojeviću in mag. Ivani Mandarić, terapevtka medicinske hipnoze.

Svoje prve izkušnje na področju psihološkega dela z mladimi sem začela pridobivati že tekom študija z delavnicami s področja učenja, anksioznosti, strahu pred ocenjevanjem, samozavesti, … Delo z otroki, mladostniki in odraslimi s posebnimi potrebami me je naučilo začutiti človeka, opazovati to, kar je v ozadju vedenja. To, kar ljudje kažemo navzven, je običajno nekaj povsem drugega kot to, kar se skriva v ozadju. To spoznanje sem še bolj ponotranjila z delom v kriznem centru, kjer sem se naučila predvsem poslušati in dati čas, da se človek odpre in zaupa. Svoje strokovno znanje sem nadgradila z znanji iz psihoterapevtske smeri Transakcijska analiza in ta znanja vsakodnevno implementirala v svoje delo, pri svetovanju staršem, otrokom in mladostnikom v okviru Centra za osebno rast. Na izobraževanjih, ki jih izvajam rada prepletam znanja iz področja psihologije, kognitivne nevroznanosti, nevrologije in psihoterapije. 

 

 

 

MNENJA UDELEŽENCEV 

 

To izobraževanje bomo letos izvedli že 4. leto. Vsako leto udeležence prosiva, da nama v evalvacijskem vprašalniku sporočijo, kaj so z udeležbo na izobraževanju pridobili, kaj se jim je zdelo koristno. Spodaj je nekaj odzivov in mnenj udeležencev, ki so se nam pridružili v preteklih letih.

 

Voditeljici izčrpno predstavita teorijo in jo slikovito podkrepita s primeri iz svoje prakse; udeležence tako spodbudita k analitičnemu pogledu na lasten notranji svet in svet medosebnih odnosov. Zelo uporabno tako v šoli kot doma!

– Marjana Pšeničnik

Izobraževanje mi je pomagalo pri odnosih tako v zasebnem kot v poklicnem življenju. Z analizo dogodkov in vedenj oseb sem dobila nov pogled na svet. Za izobraževanje sem se odločila, ker sem imela težave pri komunikaciji s starši. Pridobljeno znanje mi je pomagalo, da se ustrezno pripravim na sestanke in jih tudi uspešno izvedem. Poleg tega imam sedaj tudi drugačen pogled na sodelavce, s katerimi se prej nisem ujela. Prepoznam njihovo igro in se nanjo ustrezno odzovem. Zdaj si upam tudi izraziti svoje mnenje in predloge tako, da sem uslišana. Zaradi tega sem tudi bolj samozavestna in strokovna pri svojem delu.

– Sara 

TA mi je in mi pomaga pri osebnostni rasti. Pri zavedanju same sebe, svojih čustev in čustev ljudi, ki me obdajajo. Življenje je igra? Zdaj jo prepoznam.

– Nina 

Najbolj koristno se mi je zdelo, da smo lahko na mesečni ravni v enem srečanju predelali aktualna vprašanja, težave in dileme v katerih smo se znašli, vse to osvetlili iz vidika TA, psihologije ipd. Na vsakem srečanju pa smo svoje znanje iz področja TA še nadgradili, spoznali nove koncepte, pojme in dobili veliko gradiva za razmislek do naslednjega srečanja. Super! 

– Jan

 

Všeč mi je bil ta preplet znanj iz različnih področij – pedagogika, TA, psihologija, nevrologija … Ogromno novega znanja, ki ga lahko uporabiš tako v službi, kot tudi v vsakdanjem življenju. Se mi zdi, da zaradi stvari o katerih smo se pogovarjali čisto drugače gledam na svoje odnose, nase, na svojo primarno družino, na svoje otroke … Marsikaj se “izkristalizira”, lažje razumeš in seveda potem tudi lažje živiš s tem, to sprejmeš.

– Katja

 

KAJ PRIDOBIM Z UDELEŽBO?

 

Z udeležbo na izobraževanju pridobite nova teoretična in praktična znanja. Pridobite uporabna orodja, ki jih boste lahko uporabili v različnih situacijah, tako v službenem kot tudi v zasebnem okolju. 

  • Udeleženci dobite prostor znotraj katerega lahko izrazite svoje skrbi, stiske, vprašanja, izzive in situacije v katerih so se znašli. Skupaj bomo analizirali vaše izzive in poiskali možne rešitve. Udeležba na predavanjih lahko udeležencem tako služi tudi kot supervizija
  • Tekom celotnega izobraževanja smo vam na voljo za kakršen koli posvet, vprašanje, nasvet, supervizijo tudi izven naših izobraževanj.
  • Pridobili boste obsežno strokovno znanje, ki ga boste lahko uporabili tako v službenem, kot tudi v domačem okolju.
  • Na srečanjih se imamo vedno fino, zato vam zagotavljamo, da vam bo izobraževanje vsaj malo polepšalo vaše sobote
  • Vsak udeleženec dobi gradivo.
  • Z udeležbo na srečanjih pridobite potrdilo o opravljeni 2. stopnji izobraževanja Transakcijska analiza v učilnici.
  • Z udeležbo na izobraževanju lahko pridobite tudi točke za napredovanje.

 

KOTIZACIJA

 

Kotizacija znaša 75 evrov za posamezno srečanje, torej 600 evrov za vsa srečanja. Kotizacijo lahko poravnate tudi v več obrokih. S prijavo se zavezujete, da boste kotizacijo poravnali v celoti, ne glede na morebitno neudeležbo na srečanjih. Plačnik kotizacije je lahko tudi šola/organizacija. 

Ker smo hvaležni vsem, ki se na naša izobraževanja znova in znova vračate, imate vsi, ki ste se že udeležili katerega od naših izobraževanj, na kotizacijo 10 % popust.

 

PRIJAVA

 

Število udeležencev je zaradi narave srečanj, ki bodo zelo praktično naravnana, omejeno, zato pohitite s prijavo. Navadno so mesta zasedena v prvih dveh tednih po odprtju prijav. 

Prijavite se lahko samo na vsa srečanja! Prijava na posamezno srečanje ni mogoča.

Prijavite se lahko preko Google obrazca tukaj

ali prek e-naslova info@cor.si, z imenom priimkom in podatki plačnika kotizacije.

 

Začetek

9:00

24.09.2022

Konec

13:00

25.05.2023

Lokacija

Koper in Zoom (hibridni model izobraževanja)